שיווק דיגיטלי הוא שיווק המשתמש בטכנולוגיות דיגיטליות שונות כדי לתקשר עם הציבור הרחב או לכוון לפלחי שוק ספציפיים.
כיום, הלקוחות שלכם מקוונים: מבלים במדיה חברתית, מתעדכנים באתרי חדשות ובבלוגים ומחפשים באינטרנט כשיש להם צורך בשירות או מוצר. שיווק דיגיטלי מכניס אתכם לאותם ערוצים, כך שהלקוחות הפוטנציאליים הטובים ביותר שלכם יוכלו לראות אתכם, ללמוד עליכם יותר ואפילו לשאול שאלות כדי ללמוד עוד עליכם ועל המוצרים או השירותים שלכם. לכן שיווק דיגיטלי הוא צורת השיווק הנפוצה ביותר כיום. זוהי גם צורת השיווק הצומחת ביותר. שיווק דיגיטלי יכול לכלול ערוצים רבים, כולל אתרי אינטרנט, דואר אלקטרוני, דפי רשתות חברתיות (פייסבוק, לינקדין טיקטוק ועוד), קידום בגוגל (אורגני וממומן) והודעות טקסט. השיווק הדיגיטלי תמיד משתנה ככל שהטכנולוגיה החדשה הופכת לזמינה וככל שדרכי התקשורת שלו עם הצרכנים משתנות עם הזמן.
איך עובד שיווק דיגיטלי?
במובנים רבים, שיווק דיגיטלי אינו שונה משיווק מסורתי. בשניהם, ארגונים חכמים מבקשים לפתח קשרים מועילים הדדיים עם לקוחות פוטנציאליים, לידים ולקוחות. אבל השיווק הדיגיטלי החליף את רוב טקטיקות השיווק המסורתיות מכיוון שהוא נועד להגיע לצרכנים של היום.
לדוגמא…
חשבו על הרכישה החשובה האחרונה שביצעתם. אולי רכשתם בית, שכרתם מישהו שיתקן את מכונת הכביסה או החלפתם ספקים במשרד שלכם.
לא משנה מה זה היה, כנראה שהתחלתם בחיפוש באינטרנט כדי ללמוד עוד על הפתרונות הזמינים, מי סיפק אותם ומה היו האפשרויות הטובות ביותר שלכם. החלטתכם התבססה אז על הביקורות שקראתם, החברים והמשפחה שבהם התייעצתם, והפתרונות, התכונות והתמחור שחקרתם.
רוב החלטות הרכישה מתחילות באינטרנט.
מכיוון שכך, נוכחות מקוונת היא הכרחית לחלוטין – ללא קשר למה שאתם מוכרים.
המפתח הוא לפתח אסטרטגיית שיווק דיגיטלית שתציב אתכם בכל המקומות שהעוקבים שלכם כבר מבלים, ואז להשתמש במגוון ערוצים דיגיטליים כדי להתחבר אליהם במגוון דרכים:
- תוכן כדי לעדכן אותם בחדשות התעשייה, הבעיות שעומדות בפניהם וכיצד אתם פותרים את הבעיות הללו…
- מדיה חברתית לשתף את התוכן הזה ולאחר מכן לתקשר איתם כחברים ועוקבים…
- אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) – כדאי לבצע אופטימיזציה של התוכן, כך שהוא יופיע כאשר מישהו מחפש את המידע שכתבתם עליו…
- פרסום כדי להביא תנועה בתשלום לאתר שלכם, שבו אנשים יכולים לראות את ההצעות שלכם…
- שיווק בדוא"ל כדי לעקוב אחר הקהל שלכם כדי להיות בטוחים שהם ממשיכים לקבל את הפתרונות שהם מחפשים.
דוגמא לשיווק דיגיטלי
בעת הקמת קמפיין שיווק דיגיטלי, אתם תשתמשו בערוצים שהקמתם בעבר. לדוגמה, אם תרצו לקדם מסעדה בערוצי מדיה חברתית, תחילה תקימו ערוץ מדיה חברתית (לדוגמה: פייסבוק) לעסק שלכם. לאחר מכן, תפרסמו תוכן בערוצים האלה, תוכן אשר ייפנה ללקוחות פוטנציאליים למסעדה. כמו כן, תפנו את הלקוחות הפוטנציאליים לאתר האינטרנט של המסעדה שיכיל תכנים אינפורמטיביים המניעים לפעולה. לאחר מכן תקדמו את הפוסטים שלכם במדיה החברתית בערוצים שונים, כך שלקוחות פוטנציאליים יראו אותם גם שם. תוכל גם להשתמש בערוצי פרסום מקוונים כגון גוגל, כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים ישירות דרך ערוצי פרסום אלה.
שיווק דיגיטלי מסייע לעסקים להנפיש את העסק שלהם ללקוחות פוטנציאלים
ניתן לראות שיווק דיגיטלי בעת שימוש בערוצי מדיה חברתית כגון פייסבוק, לינקדין גוגל ועוד.
- אתם יכולים גם להשתמש בערוצי המדיה החברתית כדי ליצור אינטראקציה עם הלקוחות שלכם ולקוחות ופוטנציאליים – לדוגמה, על ידי שאלת שאלות משתמשים או על ידי פרסום משוב מלקוחות על מוצרים או שירותים שאתם מספקים.
- אתם יכולים גם להשתמש בערוצי המדיה החברתית כדי לקדם את תדמית המותג של החברה שלכם על ידי פרסום הערכים או האתיקה של החברה.
- פרסום מידע על מוצרים ושירותים באתרי אינטרנט עוזר ללקוחות פוטנציאליים לגלות יותר על המוצרים והשירותים שלכם ומסייע בסגירת מכירות.
- אתם יכולים גם להשתמש בכלים דיגיטליים כדי לאסוף משוב מלקוחות על ידי שימוש בסקרי אינטרנט באמצעות כלי סקרים מקוונים או על ידי פנייה אישית ישירות ללקוחות עם בקשות משוב באמצעות מסעות פרסום.
שיווק דיגיטלי הוא דרך יעילה להגיע ללקוחות פוטנציאליים בערוצים שונים מבלי לנסוע למיקום שלהם – וזה אידיאלי לעסקים עם תקציבי הון מוגבלים ומתקנים פיזיים. ההזדמנויות הן בלתי מוגבלות שכן טכנולוגיות חדשות מאפשרות לעסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בכל דרך רצויה דרך כל ערוץ רצוי.
אני מספקת שירותי שיווק דיגיטלי
כ 20 שנים אני עוזרת לעסקים וארגונים לבנות את הנוכחות שלהם ברשת.
אם יש לכם שאלות בכל נושא אל תהססו ליצור קשר
צריכים עזרה? צרו קשר לקביעת פגישת ייעוץ עם פנינה ולטר
מוזמנים לקרוא גם על: בניית אתרי תדמית , קידום אורגני בגוגל או קידום ממומן