בניתם את המוניטין שלכם לאורך השנים, מישהו הרס לכם אותו בשנייה?
תנו לנו לתקן את זה!
חייגו עכשיו 0507-715571 או צרו קשר
מהו ניהול מוניטין ברשת?
מוניטין ברשת הוא איך אנשים תופסים את העסק שלך כשהם רואים את השם שלך או המותג שלך עולה באינטרנט. רושם ראשוני קובע והוא יקבע את הרגש (חיובי או שלילי) שאנשים מפתחים כלפי המותג שלכם.
ניהול מוניטין ברשת (ORM) פירושו להשפיע על האופן בו אנשים תופסים אותך או את העסק שלך. או במילים פשוטות יותר, זה אומר לשלוט במידע שעולה כאשר אנשים מחפשים את השם שלך או את המותג, המוצרים והשירותים שלך באינטרנט.
הרעיון של ניהול מוניטין ברשת הוא לעורר רגשות וחוות דעת חיוביות לגבייך ולגבי העסק שלך, ובמקביל להשתיק כל ביקורת שלילית או הערות רעות. כל זאת במטרה לבנות אמון בך ובעסק שלך, מה שגורם ליותר אנשים לקנות את המוצרים והשירותים שלך.
מדוע מוניטין ברשת חשוב
בעידן המודרני, אין גבולות בין העולם הדיגיטלי והפיזי. משמעות הדבר היא שהמוניטין שלך באינטרנט מתורגם גם למוניטין שלך בעולם הפיזי.
88% מהצרכנים סומכים על ביקורות באינטרנט כמו המלצות אישיות. יתר על כן, 86% מהאנשים קוראים ביקורות על עסקים.
הכוח של ביקורות באינטרנט נמצא במגמת עלייה – 77% מהצרכנים לא ישתמשו בעסק שיש בו פחות מ -4 כוכבים (עלייה מ -48% משנת 2017)! במקביל, 11% מהמשתמשים דורשים דירוג 5 כוכבים מושלם.
גוגל – בביקורות על מוצרים חלה עלייה של 35% בשנתיים האחרונות. וזה לא רק למסעדות ובתי מלון, תעשיות אחרות (כמו תריסים, רהיטים ) זינקו בשיעור של 100% בחיפושי הביקורת.
לכן, אין ספק כי נוכחות של ביקורות חיוביות ומוניטין ברשת יכולות להשפיע רבות על העסק שלך. אבל מה עם ביקורות שליליות, איך זה ישפיע עליך …
מוניטין רע ברשת יפגע בך ובעסק שלך
יש לי כמה חדשות טובות וחלק חדשות רעות בשבילכם!
החדשות הרעות: ביקורות שליליות ברשת הולכות לפגוע בעסק שלך, בגדול! עסקים מסתכנים באובדן של עד 22% מהלקוחות כאשר רק מאמר שלילי אחד נמצא על ידי משתמשים ששוקלים לקנות את המוצר שלהם! אם 2 או 3 תוצאות שליליות צצות בדף הראשון של גוגל עבור העסק שלך, אתה עומד להפסיד 44-59% מהלקוחות.
אתה יכול להיות תקוע בספירלה כלפי מטה שלא רק פוגעת במוניטין שלך, אלא הורסת את כל העסק שלך.
החדשות הטובות: ניתן להשתלט על המוניטין שלכם ברשת. היו פרואקטיביים, השפיעו על מה שאנשים אומרים עליכם ונהלו את מה שעולה בתוצאות החיפוש. עודדו לקוחות מאושרים להשאיר ביקורות חיוביות ומשוב שימושי, ומזערו את הנוכחות של ביקורות ומאמרים מזיקים.
כיצד לנהל את המוניטין שלך ברשת
ברור שהמוניטין ברשת חשוב, ועליכם לעשות כל שביכולתכם כדי לשלוט במה שעולה עם השם שלכם.
כעת אני אראה לכם כיצד תוכלו לנהל בצורה יעילה את המוניטין העסקי שלכם ברשת.
1. אמדו את המוניטין הכללי שלכם ושם העסק שלכם
לפני שתצאו לעשות משהו, עליכם לבדוק תחילה את המוניטין שלכם ברשת. אתם רוצים לראות מה אנשים אומרים עליכם ומה דימוי השם שלכם בעיני הלקוחות שלכם.
זה יכול להיות פשוט כמו לשאול חברים, לקוחות, שותפים עסקיים ובעלי עניין אחרים איך הם מרגישים ומה הם חושבים עליכם.
2. השלב הבא יהיה לבצע חיפוש פשוט בגוגל אחר שם המותג שלך ולראות מה עולה.
3. לאבטח את שמכם ושם העסק שלכם – בניית מוניטין ברשת פירושה בניית שם לעצמך. אם אתם רוצים להיות מסוגלים לשלוט במוניטין שלכם ברשת, עליכם להגן על שמכם בפלטפורמות פופולריות.
4. הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה הוא כשאנשים מחפשים את שמכם, מישהו אחר עולה בתוצאות החיפוש.
כמה דברים קלים לבניית מוניטין ברשת
ודאו שאתם הבעלים של הדומיינים של השם שלכם ושם העסק שלכם.
צרו חשבונות בכל המדיות החברתיות.
זה לא רק האתר ומנועי החיפוש. אנשים משתמשים גם במדיה חברתית כדי למצוא מוצרים ועסקים חדשים.
כדי לתת לך קצת פרספקטיבה, 60% מהאנשים באינסטגרם אומרים שהם מגלים מוצרים חדשים בפלטפורמה, ו 80% מהאנשים עוקבים אחר עסק אחד לפחות.
כמו כן, ייתכן שהלקוחות שלך כבר מדברים עליכם במדיה החברתית גם אם אתם לא שם. צריך להיות נוכחים ולהגיב לפידבקים של המשתמשים ברשתות החברתיות.
אז, פיתחו פרופילים בכל הרשתות החברתיות בהן הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים להשתמש. גם אם אין לכם זמן (או תקציב) להישאר פעיל במדיה החברתית, כדאי להחזיק בפרופילים החברתיים האלה.
בגלל הפופולריות שלהם, הקפידו להירשם לחשבון ב:
פייסבוק
אינסטגרם
יוטיוב
טוויטר
ולינקדאין
לכל הפחות, מלאו את הביוגרפיות שלכם, הוסיפו תמונת פרופיל ותמונת שער. בדרך זו אתם מגניםן על השם שלכם מפני מתחזים ומעשי עוולה אחרים.
כמו כן, הקפידו על קישורים לפרופילים החברתיים שלכם באתר שלכם. אתם יכול להוסיף סמלי מדיה חברתית באתר. על ידי כך מנועי חיפוש יודעים שאלו הם העמודים הרשמיים שלכם וזה יכול להגדיל את הסיכוי שלכם להחזיק באופן מלא בשמכם ברשת.
תירשמו לספריות עסקיות.
מדריכים ברשתות עוזרים לאנשים למצוא עסקים, אתרי אינטרנט ומידע ליצירת קשר בימים שלהם.
אלה יכולים להיות ספריות בתעשייה הקשורה אלייך או במיקום אלייך. המטרה שלך היא למצוא את אלה הרלוונטיים לעסק שלך ולוודא שאתרך ומידעך רשומים במדויק. עקביות NAP (שם, כתובת, טלפון) היא למעשה גורם דירוג מרכזי בגוגל עבור חיפושים מקומיים.
יתר על כן, רבים מאתרים אלה כוללים ביקורות והערות. לכן עדיף לדעת היכן האתר שלך מופיע ומה האנשים אומרים עליך, כך שתוכל להגיב לכל ביקורת ולפתור בעיות.
מתי בפעם האחרונה יצאתם לקנות משהו בלי לבדוק קודם ביקורות?
לא זוכרים, האם אתם יכולים ? אתםה לא לבד, רוב האנשים לא ינסו מוצרים ושירותים חדשים מבלי לחפש ביקורות באינטרנט. עם כל כך הרבה השפעה על החלטות הרכישה של אנשים, ביקורות הן חלק מהמוניטין ברשת שלכם שאתם צריכים לנהל. זה כולל שני דברים עיקריים:
עודדו אנשים להשאיר ביקורות חיוביות
השיבו ונטרלו ביקורות שליליות
אבל ראשית, נסתכל על כמה מאתרי הביקורות המשפיעים ביותר באינטרנט.
בעידן המודרני יותר ויותר החלטות רכישה מושפעות מביקורות ברשתות. אנשים מסתמכים על אתרי ביקורת ומאמרים ברשתים כדי למצוא את המוצרים / השירותים הטובים ביותר.
אבל מה אם חלק מאותם ביקורות הן שליליות ?
זה יכול לקרות לכולם, עשיתם עבודה נפלאה עבור הלקוחות שלכם, ורובם שמחים, אך בכל זאת, מישהו כתב מאמר או ביקורת שליליים!
לפעמים הפרטים עשויים להיות לא מדויקים או מיושנים, או גרוע מכך, חלקם עשויים להטריף אותך ולהרוס את המוניטין שלך ללא סיבה טובה.
ביקורות שליליות מאוד עלולות לפגוע במוניטין שלך ועלולות להעלות לך בהמון מכירות. הנושא מחמיר אם המאמרים הללו מדורגים גבוה ומקבלים תנועה רבה.
אתם יכולים ולבקש מהם לתקן את הפוסטים. עם זאת, זה לא יעבוד כל הזמן. לכן עליכם לפנות לאמצעים דרסטיים ולהשתלט על דף התוצאות של גוגל על ידי "קבירת" המאמרים המציגים את שמכם בצורה שלילית.
הדרך בה אסטרטגיה זו עובדת היא שתמצאו ביקורות שליליות בדירוג גבוה, אז תדחפו אותה כלפי מטה אל הדף השלישי או האחר של גוגל.
לאחר שתזהו תוצאות שליליות בדירוג גבוה, עליכם ללמוד שני דברים נוספים:
גלו לאילו מילות מפתח דף זה מדורג, בדקו מה יידרש כדי להעלות מעל עמוד.
השלב הבא הוא ליצור תוכן איכותי בנושא זה, שיעלה על הסקירה השלילית.
כמו כן יש להוסיף כמה קישורים נכנסים בעלי סמכות גבוהה לדף עם סקירה חיובית, וזה ידחוף את השלילי.
לבסוף, עשו קידום תוכן והגיעו להשגת קישורים נכנסים מאתרי תוכן אחרים.
במקרים חמורים שבהם כל השאר נכשל, תוכלו לנסות להסיר את התוצאה מגוגל על ידי הגשת תלונה. עם זאת, אל תעלו את תקוותיכם מכיוון שמנועי חיפוש לא יסירו עמוד אלא אם יש לכם סיבות משפטיות טובות מאוד.
אנו מנהלים מוניטין ברשת
אז מה בדיוק עושה מומחה לניהול מוניטין ?
הלקוחות שלנו נעים בין אנשים פרטיים ועד לחברות. אנחנו מעניקים להם שליטה על מה שאנשים רואים עליהם ברשת – בין אם זה מידע שהם רוצים שאחרים יראו על ההיסטוריה המקצועית או מידע שהם לא רוצים לראות, כמו ביקורות שליליות, האשמות ועוד ועוד.
אנו בעלי ניסיון של שנים בעבודה עם חברות ופרטיים בישראל ובעולם. אנו נעזור גם לכם לנהל את המוניטין שלכם ברשת - כך שהוא ייצג אתכם ואת העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.
יש לכם אזכורים שליליים ברשת ? אנחנו נקבור אותם!!
חייגו עכשיו 0507-715571 או צרו קשר